92
  • Admin
  • 01 اکتبر 19
  • فیلم سینمایی ایرانی
  • 1 نظر
دانلود فیلم سینمایی مست عشق (شمس تبریزی و مولانا)

کارگردان: حسن فتحی 💜 نویسنده: فرهاد توحیدی و حسن فتحی 💜 تهیه‌کننده: مهران برومند

محصول مشترک ایران و ترکیه

دانلود فیلم سینمایی مست عشق

ژانر: تاریخی 📽 مدت زمان: 105 دقیقه 📽 تولید: 1398 | انتشار: 1403

💰 فروش گیشه: (در حال اکران) 💰

محل فیلمبرداری: شهر قونیه ترکیه

حسن فتحی کارگردان ایرانی پس از تجربه ی موفق با سریال شهرزاد به عنوان یک درام تاریخی عاشقانه این بار دست روی یک سوژه تاریخی دیگر گذاشته است، شمس تبریزی و مولانا.

💚💚💚

موضوع فیلم مست عشق ؟

💚💚💚

 فیلم سینمایی مست عشق به برهه هایی از زندگی شمس تبریزی و مولانا (شاعر نام آشنای ایرانی) بپردازد. داستان فیلم مست عشق مقطع سه ساله از سال 642 تا 645 هجری قمری را روایت کرده و بر ملاقات اول مولانا، غیبت اول شمس، بازگشت مجدد شمس به قونیه و غیبت دوم شمس و شایعه قتل او متمرکز است.

همچنین با استفاده از شکست زمان (البته به شکل گزینشی) مقاطع مختلفی از زندگی شمس تبریزی و مولانا هم تصویر می شود.

در واقع در فیلم مست عشق مخاطب ۵ سال از زندگی مولانا را تماشا می‌کند و در این ۵ سال اتفاق‌های زیادی در زندگی این عارف بزرگ می‌افتد.

🎬🎬🎬

بازیگران فیلم مست عشق :

شهاب حسینی در نقش شمس تبریزی, پارسا پیروزفر در نقش مولانا, حسام منظور در نقش حسام‌الدین چلبی

بوراک توزکوپاران بازیگر مطرح سینمای ترکیه در نقش سلطان ولد حضور دارد؛ بوران کوزوم دیگر بازیگر مطرح ترکیه است که نقش علاءالدین را بازی می‌کند. اما شاید یکی از مهم‌ترین چهره‌های این فیلم هانده ارچل ستاره تلویزیون و سریال‌های ترکیه است که در مست عشق در نقش کیمیا خاتون، دختر مولانا حضور یافته است. بنسو سورال در نقش مریم، سلما ارگچ در نقش کِرّا خاتون همسر مولانا، ابراهیم چلیک‌کول در نقش اسکندر و خالد ارگنچ ستاره مطرح ترکیه که پیش از این در سریال دیدنی حریم سلطان بازیگر نقش محوری بود از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

🧑👩👲

همه عوامل مست عشق :

جانشین تهیه کننده: شهرام زاهدى, مدیر فیلمبردارى: مرتضى پورصمدى, مدیر هنرى: نیلوفر چامور, طراح گریم: ایمان امیدوارى, سرپرست گروه کارگردانى: محمدرضا رستمى, دستیار اول و مدیر برنامه ریزى: فاتیح کُجا, مدیر تولید: تولگا توسون, طراح جلوه هاى ویژه میدانى: آیتکین یالچین, طراح بدلکارى: شاهین کاراکوش.

سرمایه گذاران: شرکت simarya film production و شرکت ENG yepim medya

فیلم سینمایی مست عشق

 ::. دانلود فیلم سینمایی مست عشق .::

این فیلم هنوز در حال اکران است و برای دانلود قرار نگرفته است، برای دانلود فیلم سینمایی مست عشق ( فیلم مولانا و شمس تبریزی ) بدون سانسور با لینک مستقیم و اینترنت نیم بها پس از انتشار از لینک های زیر استفاده کنید:

دانلود فیلم مست عشق با کیفیت عالی HQ مناسب برای تماشا در در نمایشگر LCD:

کیفیت : HQ 1080p

دانلود فیلم مست عشق با کیفیت 1080p مناسب برای تماشا در تلویزیون:

کیفیت : FullHD 1080p

دانلود فیلم مست عشق با کیفیت 720p مناسب برای تماشا در لپ‌تاپ و تبلت:

کیفیت : HD 720p

دانلود فیلم مست عشق با کیفیت 480p مناسب برای تماشا در تبلت و موبایل:

کیفیت : HD 480p

لینک های دانلود فیلم مست عشق همزمان با پخش در شبکه نمایش خانگی قرار خواهد گرفت.

:::

</ دانلود رایگان فیلم مست عشق \>

دانلود رایگان فیلم مست عشق

</ حواشی ساخت فیلم مست عشق />

حواشی مربوط به فیلم مست عشق زمانی شکل گرفت که فرهاد توحیدی فیلمنامه نویس این فیلم در گفت وگو با خراسان اعلام کرد که این فیلم محصول مشترک ایران و ترکیه است و نقش مولانا را یک بازیگر ترکیه ای بر عهده خواهد گرفت. همین حرف کافی بود که برخی منتقدین این کار را تقدیم دو دستی مولانا به ترکیه تلقی کنند.
این انتقاد‌ها با واکنش عوامل فیلم همراه بود، با این تاکید که داستان فیلم مست عشق در فضایی ایرانی با تاکید بر ایرانی بودن مولانا نوشته شده است، اما این دفاع کافی نبود و ماجرا تا جایی پیش رفت که حسن فتحی اعلام کرد، بازیگر نقش مولانا هم ایرانی است و پارسا پیروزفر برای این نقش انتخاب شد.
دانلود فیلم مست عشق
در ادامه پای مراجع تقلید به فیلم سینمایی شمس و مولانا باز شد. آیت الله مکارم شیرازی و پس از او آیت الله نوری همدانی به طور جداگانه در پاسخ به استفتاء (سوال) روحانیون نسبت به ساخت فیلم ایرانی مست عشق فتوا دادند که ساخت این کار شرعاً جایز نیست و باید از آن خودداری شود.

متن استفتاء جمعی از طلاب حوزه علمیه قم از نوری همدانی:

محضر مبارک مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی:

به استحضار می رساند که طبق اخبار منتشر شده قرار است سریالی درباره شمس تبریزی و مولانا تهیه گردد و برای این موضوع از هنرمندان و کارگردانان مطرح دعوت شده‌ است تا در سطح ملی، فرا ملی پخش گردد، استدعا دارد نظر مبارک را پیرامون این موضوع مرقوم فرمایید.

متن پاسخ آیت الله نوری همدانی:

«بسم الله الرحم الرحیم

سلام علیکم، این دو نفر نامبرده از اعیان صوفی است و ما برای این مطلب مدارک متقنی از کتاب های خودشان داریم. اساساً فرقه صوفیه یکی از فرق ضاله و مضله هستند که با تشکیلات قطب سازی و مرشدبازی به جنگ اسلام ناب که اسلام قرآن و اهل بیت عصمت (ع) است، آمده‌اند و حضرت صادق (ع) درباره صوفیه فرموده اند «انهم اعدائنا» یعنی آن‌ ها دشمنان ما هستند و ترویج آن ها به هر شکل باشد جائز نیست و حرام است.

حسین نوری همدانی»

متن واکنش مکارم شیرازی نسبت به ساخت سریال درباره شمس و مولانا :

 با توجه به اینکه این کار سبب ترویج فرقه ضالّه صوفیه می شود، شرعاً جایز نیست و باید از آن خودداری کرد.

اما این پایان کار نبود و مجيد پازوكی (مولانا پژوه و مدرس ادبيات عرفانی) پيرامون این قضیه تحلیلی طولانی نوشت و خاطر نشان کرد که:

شمس و مولانا متابعت حضرت رسول را در اولويت قرار داده اند.

با تمام جنجال ها بر سر دشمنی با مولانا (و شمس تبریزی) و با تمام دغدغه های فنی کارشناسان در مورد ساخت فیلم مست عشق، باید منتظر ماند و دید که آیا حرمت مولانا و  شمس و البته فرهنگ و ادب ایران در این فیلم مهم دانسته شده است یا خیر! شاید این اتفاق بیفتد و شاید این آغاز رویکردی تازه در به تصویر کشیدن زندگی گنجینه های علم و ادب و هنر ایران، برای تمام فارسی زبانان باشد که بشناسند و قدر بدانند.

در هر صورت این حواشی ادامه دارد اما پس از انتشار، لینک دانلود فیلم سینمایی مست عشق در همین نوشتار قرار خواهد گرفت. در پایان جمله ای از کتاب فیه ما فیه مولانا تقدیمتان می شود:

من مثل باغ خُرم‌ ام و گِرد من دیوار است و بر آن دیوار، حدث ها و خارهاست. هر که می گذرد، باغ را نمی بیند، آن دیوار و آلایش را می بیند و بد آن را می‌گوید!

1 دیدگاه ارسال شده است

نمایش / مخفی کردن دیدگاه ها

  1. Zahra
    4
    مارس 28, 2021

    با تشکر از خبر رسانیتون.
    خیلی ممنون میشم از روی سرتیتر خبریتون عبارت “همجنسگرا” رو حذف کنید!
    عده ای که درک و فهم رابطه عرفانی بین اون دو نفر نمیشن دقیقا با همین حرف ها و شایعات بیشتر باعث توهین به اون شخصیت های بزرگوار میشن.

ارسال نظر

پست‌الکترونیکی شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *