110
  • Admin
  • 27 ژوئن 19
  • وبلاگ
  • 5 بازدید
  • 8 نظر
چرا باید فیلم و سریال های ایرانی را قانونی دانلود کنیم؟

چرا باید فیلم و سریال های ایرانی را قانونی دانلود کنیم؟

امروزه وقتی یک تهیه کننده اقدام به ساخت یک فیلم و یا سریال می کند; قصد دارد تا پس از اکران عمومی سینما اینبار در شبکه نمایش خانگی هم کسب درآمد کند; فیلمسازی به یک تجارت تبدیل شده است; و در همین بستر می توان به ایجاد یک سینمای حرفه ای و فیلم های با کیفیت امیدوار بود.

شبکه نمایش خانگی در ایران چند سالی است که رونق گرفته است و پس از تجربه ی موفق سریال شهرزاد در این عرصه; سریال های متنوع دیگری هم با هدف توزیع در شبکه نمایش خانگی تولید شدند; از سریال های ژانر عاشقانه و اجتماعی مثل سریال عاشقانه و سریال ممنوعه گرفته تا اولین سریال ژانر وحشت در ایران ( سریال احضار ).

سینمای کودک هم در این عرصه بی نصیب نماند و عمو پورنگ با سریال بالشها وارد گود شد و سریال هشتگ خاله سوسکه این مسیر را ادامه داد.

شبکه نمایش خانگی فقط مختص سریال ها نبوده است و فیلمهای سینمایی هم برای این بازار برنامه ریزی کرده اند; همانطور که دیدیم فیلم سینمایی هزارپا برای شبکه نمایش خانگی به شکل متفاوتی عرضه شد و سکانس هایی که در سینما به اکران نرسیده بود در دو قسمت شبکه نمایش خانگی گنجانده شده بود.

چرا باید فیلم و سریال های ایرانی را قانونی دانلود کنیم؟

درصورت حمایت نشدن شبکه نمایش خانگی توسط علاقمندان و مخاطبان; و دانلود غیرقانونی و بدون پرداخت بهای فیلم های دارای کپی رایت; علاوه بر ضررهای مالی تهیه کنندگان و ناشران; بدون شک از کیفیت آثار تولیدی هم کاسته خواهد شد.

بنابراین با دانلود قانونی فیلم و سریال های ایرانی علاوه بر احترام به حق وحقوق ناشرین اثر بر کیفیت آثار تولیدی هم به صورت مستقیم اثر خواهیم گذاشت.

جدای از این که دانلود رایگان فیلم و سریال های دارای کپی رایت از منظر اخلاقی و قانونی کاری ناپسند است; همچنین برای بیشتر افراد پایبند به مسائل مذهبی هم دانلود غیرقانونی فیلم های ایرانی جایز نیست. چرا که حکم شرعی دانلود فیلم های ایرانی طبق نظر اکثر مراجع بر این امر دلالت دارد.

قانون کپی رایت

به‌ طور خلاصه اگر حقوقی را که قانون برای تولیدکننده یک اثر هنری مثل فیلم و سریال یا آهنگ, کتاب, نرم‌افزار و … در نظر گرفته و یا قوانینی که از سوی تولیدکننده اعلام شده است را رعایت نمی‌کنیم; یعنی در حال نقض قانون کپی رایت هستیم.

اما اغلب مهمترین دلایلی که باعث می شود قانون کپی رایت را رعایت نکنیم در دسترس نبودن نسخه قانونی در کشورمان و البته بی پولی است!

در همین لحظه که در حال نوشتن این مطلب هستم یک لحظه با خودم صادق شدم! دیدم که برای نوشتن همین مقاله چندین مورد کپی رایت را زیر پا گذاشته ام; از ویندوز 10 کرک شده استفاده می کنم، برای آماده سازی عکس این نوشته از فوتوشاپ استفاده کردم که برای خارجی ها بسیار گران قیمت است. در طراحی همین سایت از پلاگین های پولی نال شده استفاده کرده ام و…

به این فکر میکردم که آیا پولدارترین ایرانی هم توان مالی پرداخت لایسنس نرم افزارها، فیلم ها، آهنگ ها و… که استفاده می کند را دارد یا خیر؟!

اصلا نمی دانم فیلمسازان ایرانی مثلا در مراحل تدوین از نرم افزارهای کرک شده استفاده می کنند یا آنها هم غیرقانونی دانلود می کنند!

چرا باید فیلم و سریال های ایرانی را قانونی دانلود کنیم؟

بگذریم؛ شاید باید با فرهنگ شدن را از احترام به کپی رایت در محصولات داخلی آغاز کنیم; بیایید از این به بعد در حد توان مالی و فقط فیلم های با کیفیت را ببینیم. فیلم و سریال هایی که ارزش قیمتشان را داشته باشند. (عجب پیشنهاد خوبی دادم اتفاقا با این روش باز هم نیازی نیست دست به جیب بشیم😂 اصلا ما بی پول های ایرانی رو چه به فیلم و سریال دیدن؟!).

در هرصورت رعایت نکردن قانون کپی رایت و دانلود غیرقانونی فیلم و سریال ها ( و هرگونه فایل دیگر اعم از نرم افزار، کتاب، آهنگ و…) بدون شک حرکت ناپسند و اشتباهی محسوب می شود.

برای این که کشورمان در راه مثبت قدم بردارد; باید از خودمان شروع کنیم و در این زمینه به حق و حقوق تولیدکنندگان آثار هنری احترام بگذاریم. من شروع کردم! با همه ابن تفاسیر و در همین راستا من هم در رسانه دانلود رایگان تصمیم گرفتم تا هیچگونه لینک دانلود رایگانی برای فیلم و سریال های دارای حق کپی رایت ارائه نکنم.

حالا نوبت شماست. نظر شما چیست ؟ دیدگاه خود را در رابطه با این موضوع بنویسید.

همچنین با اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی با دوستانتان بحث و گفتگو کنید.

مطالب پیشنهادی

8 دیدگاه ارسال شده است

نمایش / مخفی کردن دیدگاه ها

  1. با سلام
    در خصوص دسترسی به محتوای رایگان باید خدمتتون عرض کنم برخی محتواها امکان دسترسی آنلاین و قانونی ندارند مانند بسیاری از نسخه های ویندوز، آفیس، نرم‌افزارهای شرکت ادوبی و … که در این موارد واقعا نمی‌شود انتظار داشت که استفاده کنندگان از این نرم‌افزارها یا بازی ها آنها را به صورت قانونی خریداری نمایند
    اما در خصوص محتواهای داخلی به نظرم کمبود امکانات در خریداری یا کلا کمبود مراجع عرضه و دانلود قانونی می‌تواند زمینه های نقض کپی رایت را فراهم کند
    اما در خصوص برخی محتواها که به دلیل روشنگری و افزایش سطح آگاهی مردم با رضایت صاحبان آثار محتوایشان به رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد کپی رایت مطرح نمی‌شود 🙂

    • Admin
      101
      ژوئن 28, 2019

      در مورد محتواهای خارجی، ایا عدم دسترسی راحت به پرداخت های دلاری مجوزی هست برای دزدی محصولات اونها؟ این مشکل ما هست در هر صورت… که البته اگه ی کمی پیگیر باشیم در خیلی موارد قادر به پرداخت خواهیم بود …
      در مورد محتواهای داخلی که من کمبود مراجع عرضه نمی‌بینم برعکس خیلی هم زیاد هست و فراگیر شده منتهی خودمون دنبال راه در رو هستیم ….
      در مورد سوم هم که بله طبیعتا با پابلیک شدن یه محصول ما مجاز بع استفاده رایگان ازش هستیم و در این مورد مشکلی نیست

  2. ب
    2
    ژانویه 3, 2022

    من با حرفِ شما درباره‌ تولیدات داخلی کاملاً موافقم و انصافاً خودم هم رعایت می‌کنم. ولی درباره محصولات خارجی خیر.

    برادر من، در همین لحظه که دارم این متن رو می‌نویسم کلی از پول‌هایِ ایران به ناحق بلوکه شده. همین آدمای نایس این نابسامانی رو در دنیا به وجود آوردن. همین‌ها هستن که دم از حقوق بشر می‌زنن و اینطور ناجوانمردانه قتل عام می‌کنن. داعش رو همین مامانی‌ها به وجود آوردن. متاسفانه وقتی آدم تاریخ رو نمی‌خونه یا کم می‌خونه یا جاهایی که باید خوب بخونه رو نمی‌خونه تو جایی که نباید دلسوزی می‌کنه. بنابراین در حمایت از کشورهای متخاصم کمی احتیاط کنید. این حرف شما خنده‌داره که شما دشمنی اون‌ها با ما و بودجه‌های کلانی که برای براندازی حکومت هزینه می‌کنن رو ندیده بگیرید و به فکر حقوقشون باشید.

    درهر حال اگر تابعِ شرعِ اسلامی هستید فقط از سمتِ مرجع خودتون حرف بزنید.

    عزیزانی که مرجعشون آیه‌الله خامنه‌ای است بدونن که ایشون رعایتِ حقوق سازنده رو منوط بر وجود قرارداد بین دو کشور هست که من پیگیر شدم منظورشون از قرارداد صرفاً این نیست که یک نفر به عنوان دلال و بعضاً به واسطه یک کشور دیگه مثلا ترکیه بگه من نماینده فلان شرکت در هستم و ما هم چون فلان سایت گفته فروش نسخه اورجینال ویندوز احساس تخطی از شرع کنیم که از نسخه کرک استفاده می‌کنیم.

    نه منظور از قرارداد، قرارداد بین دو کشور در سطوح رده بالای حکومتی است که تا الان این رابطه شکل نگرفته و با سیاست‌هایی که دارن بعید هم می‌دونم شکل بگیره.

    درهرحال ممنون از اینکه به اخلاق و رعایتِ حقوق دیگران اهمیت می‌دید. این یک ارزشه. ولی در اینکه دارید از کی حمایت می‌کنید و دارید از چی حرف می‌زنید بسیار دقت کنید.

    یاحق.

  3. ب
    5
    ژانویه 3, 2022

    یه چیزی هم یادم رفت بگم. گاهی بعضی از حرف‌ها قشنگه مثلاً کمپین اعدام نکنید؛ ولی برای بقیه نه خودمون!

    یه بنده خدایی که حامی این کمپین بود کیف دخترشو دزیده بودن طوری از کوره خارج شده بود که انتظار داشت برای یک کیف قاپی طرف رو اعدام کنن! امثال این آدم‌ها که کم هم نیستن چون خودشون تو شرایط قرار نگرفتن حرف های گل و بلبل می‌زنن ولی تو شرایط که قرار می‌گیرن نه‌تنها به باورهاشون پشت می‌کنن که حتی منطقشون هم از کار می‌افته و از او ورِ بوم می‌افتن.

    من به ارزش‌مداریِ شما احترام می‌ذارم؛ ولی دوستِ من این صداقت و صافی رو خرجِ هر کسی نکنید. تاریخ رو بخونید تا بفهمید که همین الان ایران عزیز کجا می‌تونست باشه ولی به خاطرِ سنگ‌اندازیِ این‌ها نیست. تاریخ بخونید تا بفهمید شاه دزد کیه. اون وقته که دستتون در حمایت از اون‌ها خواهد لرزید.

  4. sadegh
    3
    دسامبر 26, 2022

    الان سوالی که هست اینه که یه فیلم سینمایی یا سریال بعد از چند سال میشه رایگان دانلودش کرد؟ آیا اصلا زمانی براش تعریف کردن یا خیر
    و سوال دوم اینکه از کجا بدونیم فلان سایت که برای یه فیلمی پول میگیره اون پولو به تولیدکنندگان فیلم هم میرسونه؟ یعنی کلاهبردار نیست…

    • Admin
      4
      ژانویه 6, 2023

      زمان یا قاعده‌ی مشخصی نداره و به سیاست‌های ارائه دهندگان بستگی داره.
      در رابطه با سوال دوم باید به این نکته توجه داشته باشید که تمام سایت‌های فیلم و سریال که شما ازشون دانلود میکنید صرفا لینک همکاری در فروش قرار میدن یعنی شما به لینک سایت اصلی که متولی فروش اون سریال یا فیلم هست هدایت میشید و مستقیما به همون سایت مرجع پول رو پرداخت میکنید و لینک رو از همون سایت مرجع دریافت میکنید. الان اکثر سریال‌ها توسط سایت سلام سینما فروخته میشه همچنین برخی فیلم ها توسط سایت آپرا. اگر لینکی که بهش هدایت شدید چیزی جز این دو سایت بود میتونید در موردش دقت کنید!

  5. Assl
    4
    می 3, 2023

    سلام کاش کسی بود این پیام مارو به عوامل ساخت و ساز فیلم می‌داد که حداقل هزینه هر فیلم و سریال رو نصف قیمت الان میذاشتن مطمئن باشین خیلییییا که الان یا توان ندارن یا سختشونه باعث می‌شد بخرن و همه چی هم شرعی رعایت میشد. مثلا هر قسمت یه سریال ۳_۴ تومن بود. وقتی ارزونتر باشه هم وسع عده بیشتری میرسه هم تعداد بالا میره برا اونا هم ضرر نمیشد. در ضمن همین سایت‌هایی هم که پولی هستن ما از کجا بدونیم پولش تو جیب عوامل ساخت میره؟!

    • Admin
      1
      ژوئن 5, 2023

      تمام سایت‌ها لینک همکاری در فروش میذارن و شما اگه به آدرس لینک نهایی توجه کنید متوجه خواهید شد

ارسال نظر

پست‌الکترونیکی شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *